torsdag 10 juli 2014

Återhämtning


Sommaren är här och för min del innebär det eldshower, sommarläger, medeltidsmarknader och parkhäng.
Det innebär att resa genom hela landet och sova på konstiga ställen. Det är med andra ord en fantastisk och efterlängtad tid för mitt sinne men innebär för min kropp: dålig sömn, lite vila, extrema krav och påfrestningar och ont om vanlig träning.
Så hur gör en under spelperioder och turnéer för att hålla?

Morgontiden ovärderlig för mig. 
Tid att vara i min kropp. Tid att känna efter. Stunder då jag planerar och skapar möjligheter för återhämtning.
Återhämtning är för mig inte synonymt med vila. Återhämtning handlar om att återta en balans. Om att återfå fokus för att återigen ha kraft och energi.
På vintern består min återhämtning ofta av bastu/bad, en kväll med en vän och stora koppar te eller en film.
Nu på sommaren kan återhämtningen vara en löprunda, en timmes ensamtid vid havet eller yoga i solen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar