torsdag 5 juni 2014

På sommaren vaknar elden


Sommaren är här. Det innebär festivaler, marknader, karnevaler och stadsfester. Det innebär att sveriges eldartister kommer ut på gatorna, akrobater och jonglörer ses kasta loss i parkerna och jag kommer minska ner till ett blogginlägg/vecka.

Akrobatik på sommaräng med Sara
Foto: Joakim Skierus
Jag kommer ägna den här sommaren åt att lära mig. Ta varje chans till nya erfarenheter att dela med mig av och se till att göra mer av det som gör mig lycklig. Jag tänker fylla mig till bredden så att jag har allt att ge när hösten kommer och låta glöden värma mig vintern igenom.
Mitt hjärta klappar allt starkare för folktrons väsen och knytt. Nyfikenheten finns kring midsommarnattens mystik och spirande magi. Kanske är det natten för framtid och förändring, för nya utmaningar och drömmar.


Sommartips:
Girls on Fire, ett samarbete mellan fyra eld-, nycirkus- och musikgrupper från hela Sverige, presenterar Gofar, 4-5 aug i Visby.

Cirkus Stenkrossen i Lund har fått igång sin verksamhet.
Sugen på att komma förbi och träna? Hör av dig till Stenkrossen


Följ Sara och hennes projekt Equilibrium som spelas under Baobabfestivalen i Malmö.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar