söndag 26 januari 2014

Flying high



Livet i luften är fantastiskt och långt ifrån att sväva tyngdlöst.


Hårt arbete är vad som krävs, på så många plan. Det är en märklig känsla att röra mig där uppe, manipulera tyngdlagen och utmana risken att falla. En ring är allt jag har att förhålla mig till. 10kg stål, 1m i diameter ca 2-3 meter upp i luften. That's it.
När jag som dansare har marken att jobba med är jag fri i förflyttningen. Rörelsen kan färdas och förändas i nivå och riktning. Men i luften... Där kan rörelsen bege sig både upp och ner, eller runt för den delen. Att få ordning på rörelserna i luften handlar till viss del om teknik och styrka, men främst om att inte tveka. En beslutsamhet som gett mig mod och självsäkerhet i många sammanhang.

1 kommentar:

  1. Så coolt. Min dröm är att få hålla på med cirkus/akrobatik. Nu hänger jag i varje gren eller stolpr och slår knut på mig själv:) akrobatik en är verkligen en livsstil.

    SvaraRadera