söndag 6 april 2014

A perfekt week

Jag har haft en fantastisk träningsvecka med framsteg, inspiration, träningsvärk, rollbesättning och eldshow.

Handståendeträningen går framåt tack vare mina mentorer och förebilder Milla Floryd, Elaine Rydberg och Mattias Davidsson.
För att lära sig en sak som handstående krävs verkligen ett enormt fokus och engagemang. Men också handledning. Någon som kan och lär dig rätt från grunden. Jag har insett hur mycket jag lär mig att av se andra som kan. Av att studera kroppshållning och problemlösning med balans, ojämna underlag etc. Youtube och instagram hjälper otroligt mycket om där inte finns en fysisk person som kan se och justera. Och att filma själv, filma framsteg, filma missar, filma både bra och dåliga dagar, filma och titta sedan med snälla ögon, se och utvärdera och gör om och om och om igen.


Veckan har också bjudit på föreställningen Knitting Peace av Cirkus Cirkör. Något som gav en stor dos inspiration och pepp!
Kombinationen av helt otroligt duktiga artister, handstående i överflöd, luftakrobater i alla vinklar och tråd, garn, snören och rep över hela scenen. Helt fantastiskt och underbart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar