söndag 13 april 2014

The truth is out there

Det är ändå i naturen vi hör hemma.
Det är när det är grönt omkring mig och inga ljud av buller eller brus som jag kan få ro. Även när Göteborgsvinden tar i så det tjuter om knutarna så blir skogen inte i närheten av lika ogästvänlig som staden.
Foto: Joakim Skierus

Fokus på kropp träning och uttryck får mig att hitta en ro här och nu. Min begynnande yogavärld expanderar men ron jag finner där kan inte mäta sig med känslan av att komma upp i skogen. Jag får vara ute i stort sätt varje dag i mitt jobb. Det är bara ett par timmar och med ansvar för en himla massa barn.
Men det är skog och fåglar och väder.


Jag känner ofta att jag är påväg in i väggen. Den senaste tiden har vekrligen varit en sådan period.
Det har hänt förut och är inte ovanligt bland aktiva och kreativa människor. Det har alltid handlar om att jag inte kunnat prioritera bland alla spännande projekt och idéer. Jag vill inte vara en sådan person som bara snackar och aldrig får något gjort.

Men med tanke på hur mycket idéer och "snack" både jag och de flesta av mina vänner har är det inte möjligt att genomföra allt. Jag försöker att se att om bara en tiondel blir av så är det ändå en himla massa riktigt coola grejjer som blir verklighet. 

Ett av de coola projekten just nu:
Girls on Fire håller på att sätta ihop en ny föreställning



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar