söndag 11 maj 2014

Med kärlek för rörelsen


I helgen har jag varit på Yoga Games och stått i mässmonter med Saprema.
Det har varit underbart att vara omgiven av så mycket lust till rörelse. Jag har sett så många möten mellan människor och deras möten med nya rörelser.
Jag mötte andra än mig som kunde känna igen sig i den klaustrofobiska känsla jag ofta får av åtsittande kläder eller strama sammanhang. Är jag fri i kroppen blir jag också fri i rörelsen. Därför trivs jag bäst i miljöer, sammanhang och kläder som jag kan röra mig i. Det är inte sällan jag vänder mig upp&ner i provhytten eller gör en testsplit för att se om plagget är värt att lita på.
I helgen har jag med glädje fått se att fler gör likadant.

Min utmaning för helgen var att testa nya yogaformer och att lära mig mer om yoga.
Jag gick på en workshop i Yoga Animals med Sebastian och Stine. Det gav mig inspiration, utmaning och träningsvärk.
Jag har också lärt mig att chit betyder ”medvetenhet” och förstått lite mer kring de olika formerna av yoga som finns.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar