torsdag 1 maj 2014

Snirkliga vägar leder också framåt



Foto: Jacob Allestad
Jag läste nyligen ett blogginlägg som inspirerade mig och satte igång många tankar.
Länge var min plan att bli dansare. Att jobba på scen så länge som möjligt och sedan, när jag inte orkade det mer, börja undervisa.
Men så visade det sig att jag drivs och utvecklas så mycket mer av att få undervisa och att skapa och producera själv.
Det var tufft att inse, svårt att ändra riktning på drömmar och mål. Men planen att bli koreograf tog form och jag började drömma om ett eget kompani!

Det visade sig att jag skulle bli tvungen att göra den här svåra och jobbiga förändringen av mina planer och drömmar fler gånger, och jag gissar att jag inte är klar.
Olika utbildningar, jobb och relationer har tagit mig igenom många av Sveriges städer. Med det har många nya idéer, drömmer och planer kommit och gått.
Allt farande har gjort det svårt för mig att kunna landa på en plats och känna ro. Det har i sin tur forcerat mig till att landa i mig själv och idag är jag inte det minst rädd för förändring.
Och jag har typ ett eget kompani ;)
Pyrox


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar