onsdag 7 maj 2014

Utmanas – utvecklas


För att utvecklas behöver vi utmanas. I stort och smått.
Foto: Joakim Skierus
Kjol: Saprema of Sweden
Och att hålla liv i utmaningarna är en utmaning i sig. Framför allt tyckte jag det var svårt när jag gick olika dansutbildningar och tränade flera timmar varje dag, oftast för samma lärare.
Att jobba med nycirkus kan en ju tycka är fullt av utmaningar. Men det är fortfarande så att en behöver mata sig själv med nya mål, nya inputs, prova nya saker och kasta sig in i sammanhang en inte är bekväm i.

Utmaningarna är en balansgång. Blir det för mycket hinner kroppen inte landa i något och blir förvirrad, vi tappar fotfästet.
Ibland är det viktigt att utmaningen får vara något helt nytt. Men ofta är det bra om utmaningen är något kroppen och sinnet verkligen kan behöva. Det kan handla om styrka, teknik, smidighet, pepp, inspiration, skapande etc etc.

Igår utmanade jag mig att testa Hula Hoop med Jalena Mitra.
Fy katten vad kul!

Min långsiktiga utmaning är att lära mig ATS med Anna Nordling.
(American Tribal Style är en improvisationsbaserad magdans.)
Mina kommande utmaningar är:
Dutch Acrobatic Convention, Amsterdam 6-9 juni

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar