söndag 16 mars 2014

Aerial acrobatics


Livet i luften är f*cking fab!
Foto: Joakim Skierus
Kläder: Saprema of Sweden
Det är svävande, hårt arbete och 100% tillit till kroppen. Det går inte att fega ur för det som görs halvdant gör ont.
I ringen är jag hemma numera. Efter två år är det en av mina bästa vänner, en tillflyktsort i studion där jag får vara med mig själv och fokusera på rörelsen.
Tyg kan jag fortfarande uppleva som ett trassel. Men jag trivs där uppe. Jag trivs med fötterna från marken. Kanske för att jag äntligen är jordad i mig själv och inte behöver ett golv på samma sätt längre. Kanske helt enkelt för att det är skitkul.

Luftakrobatik i olika discipliner har blivit populärt som träningsform numera. Både barn och vuxna kan prova på tyg, påle, trapets, ring och mer annorlunda träningsformer ökar. Det gör också att kunskaperna om träning i luften ökar. Nya rörelser och redskap dyker upp och internet fylls av inspiration och motivation.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar