söndag 2 mars 2014

Inspiration



Jag skulle gissa att det är fler med mig som samlar på inspirationskällor. Böcker, youtube-klipp, musik, platser, bloggar, personer... vad som helst som kan ge oss en ny input som i sin tur kan leda till en ny tanke, en ny längtan efter uttryck.
En av mina största inspirationskällor just nu är Anna Nordling och hennes projekt En improvisation i veckan. Dels är hon en fantastisk dansare och vän. Men hennes projekt har lett mig in på ett eget projekt av En koreografi i månaden där jag också fått ett gäng spännande utmaningar av Anna.

Nu har det gått ett år. Vi har båda gjort våra 52 resp 12 filmer och för min del har det gett mig så himla många fler idéer och möjligheter.

Fotograf:tograf: Jacob Allestad
Jag får ibland för mig att jag måste ha något viktigt att berätta med mina koreografier. Att där ska finnas ett budskap som publiken bör uppfatta och bära med sig.
Idag började nya tankar ta form. Rörelser, eller konst överlag, behöver inte vara intetsägande bara för att där inte finns något dolt eller uppenbart budskap. Om det jag gör får någon annan att känna har jag nått fram till min publik. Om det jag gör får någon annan att vilja dansa och röra sig är jag mer än nöjd. Om det jag gör kan ge någon annan inspiration att skapa har allt mitt jobb en mening.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar