söndag 9 mars 2014

Vi är ju ganska många...


...och vi kan ganska mycket.

Jag har spenderat helgen i Visby och repeterat med  
Girls on Fire. Vi är ett otroligt bra gäng av fullständigt olika individer. En grupp bestående av 12 personer med blandade sceniska kunskaper inom eld, dans, musik och akrobatik. + alla de där andra kunskaperna som behövs för att producera en föreställning: ekonomi, marknadsföring, planering, logistik, smide, sömnad, smink, koreografi, IT, webbdesign, pyroteknik, ljusteknik, ljudteknik, komponering och kundkontakt.
Vi har alla också gemensamma egenskaper inom kommunikation, psykologi, beteendevetenskap, gruppdynamik, näringslära, sjukgymnastik, pedagogik, humor och tålamod.

Vi är många inom kulturbranschen som besitter dessa egenskaper. Just för att det är en nödvändighet för vår existens.
Jag vet ingen annan bransch där jag hittat så många intressanta, mångfasetterade och välutbildade individer. Få andra arbetsplatser har en sån öppenhet och ärlighet mellan kollegerna och där livet tillåts ha en plats, både nutid och dåtid.
Jag önskar att jag kunde jobba heltid med kultur och skapande. Och att fler hade den möjligheten.

1 kommentar:

  1. Jag håller med - det är helt otroligt vilka kunskaper människor besitter i denna bransch. Kombinationen visionär, koreograf, eldartist, webbdesigner, kommunikatör, kundansvarig, kostymansvarig, marknadsförare. sminkös, dansare, skådespelare, projektsamordnare och grafiskt designer har slutat förvåna mig... ;)

    SvaraRadera